تحویل در سریع ترین زمان
ضمانت بهترین قیمت
خدمات پس از فروش

به ما اعتماد کنید

بلاگ نوین کالا

فناوری ساختمان سبز چیست

خانه سبز
فناوری ساختمان سبز از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کند تا ساختمان‌هایی با تأثیر کمتری بر محیط زیست در طول تمام مراحل چرخه عمر آنها توسعه دهد: از طراحی، ساخت، عملیات، نگهداری و بازسازی تا تخریب.

فناوری ساختمان سبز چیست

مقدمه:

فناوری ساختمان سبز از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کند تا ساختمان‌هایی با تأثیر کمتری بر محیط زیست در طول تمام مراحل چرخه عمر آنها توسعه دهد: از طراحی، ساخت، عملیات، نگهداری و بازسازی تا تخریب.

به دلیل مزایای فراوان فناوری ساختمان سبز، مهندسان سازه، شرکت‌های معماری و مدیران تسهیلات به مفاهیمی که منجر به ساختمان‌های کارآمدتر، کاهش هزینه‌های ساخت و عملیات می‌شوند، به صورت روزافزون پیوسته واکنش نشان می‌دهند.

به مرکز فناوری ساختمان سبز کارآیی واحد از انرژی تا مواد، آب، بهینه‌سازی عملیات، بهبود نگهداری، کاهش پسماند و مواد سمی می‌باشد.

هدف کلی فناوری ساختمان سبز کاهش تأثیرات مخربی است که ساختمان‌ها بر محیط زیست دارند، شامل انتشار دی‌اکسید کربن و گازهای سمی دیگر و بهره‌برداری بی‌مسئولانه از منابع طبیعی از جمله برداشت مواد ساختمانی می‌شود

 

خانه سبز

پنج فناوری سبز برتری که در حال تغییر مدیریت تسهیلات هستند

1- زیرساخت سبز

آب رانده شده از باران یکی از علل مهم آلودگی آب، به ویژه در مناطق شهری است. این موضوع می‌تواند منجر به سیلاب‌های خیابانی و ورود آب به ساختمان‌ها شود که منجر به شرایط خطرناک رانندگی، آسیب‌های قابل توجه به اموال و جاری شدن زباله، باکتری‌ها، فلزات سنگین و آلاینده‌های دیگر از طریق لوله‌های آببندی به آب‌راه‌ها و منابع آبی محلی می‌شود.

زیرساخت سبز، آب رانده شده از باران را در محل سقوط آن تصفیه و جذب می‌کند. بسیاری از جوامع به طور فزاینده‌ای سیستم‌های زیرساخت سبز را نصب می‌کنند تا ظرفیت مدیریت آب رانده شده از باران را به منظور مقابله با این چالش افزایش دهند. این اقدامات باعث افزایش انعطاف‌پذیری جوامع می‌شوند و مزایای محیطی، اجتماعی و اقتصادی را به دست می‌آورند.

زیرساخت سبز شامل طراحی و چیدمان سیستم‌های اختصاصی برای مدیریت آب رانده شده از باران از طریق گیاهان و خاک در مناطق شهری برای کنترل جذب آب باران می‌شود.

با تشویق رشد گیاهان در مناطق شهری، زیرساخت سبز به کاهش اثر جزیره گرمایی ناشی از سطوح جذب‌کننده گرما و تجهیزات فلزی خیابانی کمک می‌کند. گیاهان همچنین با جذب دی‌اکسید کربن به بهبود کیفیت هوای مناطق شهری کمک می‌کنند.

 

 

2- شیشه الکتروکرومیک

معروف به شیشه هوشمند، شیشه الکتروکرومیک از یک جریان الکتریک کوچک برای شارژ یون‌ها در لایه‌های پنجره استفاده می‌کند و میزان نوری که بازتاب می‌دهد را تغییر می‌دهد.

برخلاف پنجره‌های با پوشش حرارتی کم که از قبل وجود دارند و برخی از تابشات خورشید را مسدود می‌کنند، شیشه الکتروکرومیک به شما امکان می‌دهد مقدار نوری که می‌خواهید متوقف کنید را با استفاده از سیستم‌های کنترل هوشمند ساختمان انتخاب کنید.

شیشه هوشمند به مرور زمان برای استفاده تجاری مناسب‌تر می‌شود. به عنوان مثال، احتمالاً ابر‌نگاه‌های آینده پنجره‌هایی خواهند داشت که در روز به طور خودکار تیره می‌شوند و شب ترد می‌شوند.

طراحان شیشه الکتروکرومیک معتقدند که این تکنولوژی می‌تواند منجر به کاهش 25٪ در هزینه‌های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع ساختمان شود.

 

خانه سبز

3- سیستم سقف سرد

سقف سرد، یک سقف است که طراحی شده تا نور خورشید بیشتری را انعکاس دهد و گرما را کمتر از یک سقف استاندارد جذب کند. زیر آفتاب تابستان، سقف‌های شیروانی تیره می‌توانند دماهایی به بالای 150 درجه فارنهایت (فارنهایت) برسانند. این امر باعث فشار بر سیستم‌های تهویه مطبوع می‌شود و در نتیجه انتشار کربن اکسید را افزایش می‌دهد.

انعکاس نور خورشید و کاهش انتقال حرارت حرارتی سقف سرد می‌تواند دماها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و دماهای داخلی را بهبود ببخشد.

این امر باعث کاهش فشار بر سیستم‌های تهویه مطبوع می‌شود که در نتیجه کاهش انتشار کربنی که از راه انرژی برقی برای تأمین سیستم خنک‌کننده ناشی می‌شود.

سیستم‌های سقف سرد همچنین می‌توانند اثر جزیره گرمایی مناطق شهری و حومه‌ای را کاهش دهند، که باعث دماهای نامعمولاً بالاتر در زیر آفتاب گرم تابستانی نسبت به مناطق روستایی همسایه می‌شود.

4- دستگاه‌های هوش مصرفی

افزایش دستگاه‌های خانگی مدرن مجهز به فناوری‌های نوآورانه، انرژی را صرفه‌جویی می‌کنند و زندگی ما را آسان‌تر می‌کنند. به عنوان مثال، ماشین‌های لباسشویی، ماشین‌های ظرفشویی و یخچال‌های هوش مصرفی به شبکه‌های هوشمند متصل هستند تا انرژی مصرفی آنها را بهینه کنند.

شماره‌گذاری هوش مصرفی (همچنین به نام کیلومتر‌های هوشمند) از اندازه‌گیرهای برق پیشرفته استفاده می‌کند که داده‌های زمان واقعی را جمع‌آوری کرده و با دستگاه‌ها ارتباط برقرار می‌کند تا داده‌های ارزشمند مصرف برق تولید کند. با این داده‌ها، دستگاه‌ها می‌توانند نرخ برق را تشخیص داده و به صورت خودکار در سطوح پایین‌تر عمل کنند.

5- ساختمان‌های صفر انرژی

ساختمان‌های صفر انرژی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که از طریق منابع انرژی تجدیدپذیر برق تولید می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود که نیازی به اتصال به شبکه برق استاندارد نباشد.

در واقع، یک ساختمان صفر انرژی در سال صفر انرژی نتوانسته مصرف کند و انتشار کربنی نداشته باشد، زیرا از تولیدکننده‌های انرژی تجدیدپذیر مانند باد و خورشید بهره می‌برد.

اگرچه این ممکن است به نظر برسد که این فناوری ساختمانی سبز واقعیتی جسورانه در آینده باشد، اما ساخت ساختمان‌های صفر انرژی در کشورهای توسعه یافته در حال حاضر در حال انجام است، و دولت‌ها اعتبارات زیادی را برای تشویق به ساخت این ساختمان‌ها ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال در ایالات متحده، دولت اعتبار مالیاتی برای سرمایه‌گذاری در نصب پنل‌های خورشیدی با تخفیف 30٪ از هزینه کل سیستم ارائه می‌دهد، در حالی که کالیفرنیا مزایای مالی اضافی را برای مصرف‌کنندگانی که به انرژی تجدیدپذیر می‌پیوندند فراهم می‌کند.